Marcos și Carla, soția sa, au ales să-și petreacă vacanța de vară în Mar de Ajo. Locuiau în Palpalá, Jujuy și nici ea, nici fiul cuplului - care pe atunci avea 2 ani - nu cunoșteau marea. Părea un plan perfect: lui Marcos îi plăcea pescuitul și nu-l făcuse niciodată atata mare la dispozitia ta nu atat de aproape.

deschisă

Au rămas la casa unor unchi, care aveau un caiac. Marcos Tabarcachi avea experiență în pescuit, dar nu mai fusese niciodată într-un caiac. În acea duminică, 11 februarie 2018, el a insistat pe soția sa să meargă la pescuit la Punta Rasa, în San Clemente.

„Toată lumea ne-a spus să nu mergem pentru că era prea târziu, dar eram disperat să merg și mi-am convins soția. "Pe la 3 după-amiaza, el a montat barca pe acoperișul mașinii, l-a apucat de rucsac și au plecat.

„Am pus o jumătate de oră și ies”, i-a spus soției sale, cu fața spre mare.

Avea să fie atât de scurt timp încât a încercat să nu poarte prea multă greutate: nu a apucat apa, Nu purta mâncare, a lăsat telefonul mobil. Marcos a vâslit aproximativ 100 de metri până la mare și a început să pescuiască.

"La un moment dat m-am întors și am văzut că am parcurs un drum lung. El avea starea lui, nu știam și vântul a început să mă poarte înăuntru. Am început să încerc să remez înapoi, dar a fost imposibil: marea m-a înghițit ".

Marcos încerca să vâslească spre țărm, dar „vârful caiacului se întorcea spre interior” și valurile, uriașe, l-au lovit frontal. Încă am văzut oameni pe coastă, deși „fiecare era pe cont propriu” și nimeni nu și-a dat seama că nu se poate întoarce. "Când a început să se întunece am devenit foarte nervos. Nu știam nimic despre mare și de fiecare dată când vedeam mai puțin".

El a crezut că Carla Aguilera, soția sa, nu a observat - „altfel ar fi venit cineva cu o barcă să mă caute” - dar la ora 17:00 a sunat deja la Apărarea Civilă. Prefectura a primit, de asemenea, cererea de ajutor.

Prima a fost o noapte fără lună. "Vedeam farul până când nu l-am mai văzut. Eram deja disperat și mă simțeam teribil de rece când am văzut elicopterul îndreptându-se spre mare cu un reflector. Am fost ușurat, dar am realizat imediat că nu m-au văzut. LAAm răsturnat repede rucsacul pentru a căuta lanterna. Abia atunci mi-am amintit că cu o zi înainte schimbasem o anvelopă și lăsasem lanterna în torpedoul mașinii ".

În rucsac a găsit o lumină chimică - genul care se aprinde când se sparge - și s-a gândit să o lipească de vârful tijei: „Dar tremuram atât de mult de frig încât am căzut în apă”. A reușit să o apuce, dar când a putut să o lovească și să ridice tija, elicopterul plecase deja.

"L-am văzut agățat în jur de o oră sau cam așa, dar departe de locul unde eram." Ce a urmat a fost cea mai proastă noapte din viața lui.

„Am crezut că mor. Valurile erau gigantice și vântul era foarte puternic. Am luptat toată noaptea să nu cad din caiac pentru că am avut o vestă de salvare dar ruptă, fără închidere, care nu plutea. Evident, nu am dormit, Nu m-am simțit niciodată rece așa, înghețam. Mâinile mele erau atât de dure, încât am crezut că, dacă le deschid, îmi voi fractura degetele. "Era într-un tricou, pantaloni scurți de fotbal și adidași.

Înmuiat, și-a îmbrățișat genunchii. Avea 28 de ani și era polițist: „Fusesem în situații extreme, dar niciodată una ca asta”. Știa despre supraviețuire, dar pe uscat și singurul lucru pe care îl putea aplica erau „regulile universale”: „Liniștește-te să gândești clar și încearcă să rămână în viață până când te găsește cineva”. Soția sa, medic, a suferit pe mal: nimeni nu avea nevoie să-i explice că, dacă soțul ei era încă în viață, hipotermia ar putea pune capăt speranței.

Luni dimineață, Marcos se luptase cu valurile atât de tare încât era epuizat. "Încă m-am mentalizat. M-am gândit:„ Dacă nu mă întorc singur, nu mă mai întorc ”. Am continuat să repet „lent, dar sigur”. Am vâslit fără oprire, ghidat de soare, mi-am amintit de unde venisem ".

Soarele perpendicular indică faptul că era deja amiază - reflexia din mare nu-i permitea să deschidă ochii - și Marcos încă nu ajunsese nicăieri. „Nu mi-a fost foame, cred din cauza adrenalinei, dar setea a fost cumplită ".

În acea amiază a trăit ceea ce își amintește astăzi „cel mai critic moment”. „Un val m-a prins din lateral și am zburat, nu am avut timp pentru nimic. Caiacul a fost răsturnat, rucsacul a dispărut și eu cu acel inutil salvator de viață în mijlocul mării. Deodată am simțit că ceva îmi trage piciorul în jos. Frânghia cu ancora mi s-a încurcat în genunchi ".

Spune că nu mai avea putere și că a fost prima dată s-a gândit să se lase să moară. „Te gândești să renunți, spui„ bine, este incredibil, dar mi s-a întâmplat ”. Nu era pe punctul de a muri într-un accident, fără să-și dea seama de nimic: participa la propria moarte. "Dar a fost o secundă. Apoi m-am gândit:„ Nu pot fi un astfel de fiu de cățea pentru a-mi lăsa soția și fiul în pace ””.

S-a dezlegat, dar nu a putut intra în caiac. Singura modalitate era să o întorci, să o lași ca pe o placă de surf și să stai cu picioarele întinse. "Am avut picioarele în apă când am văzut rechinii. Nu știu nimic despre rechini, dar trebuie să fi fost o familie, pentru că erau doi mari în față și încă trei băieți în spate., această parte te face să râzi: „Am stat nemișcat cu vâsla în mână de parcă i-aș lovi în cap dacă s-ar apropia de mine”.

S-au dus sub picioarele lui, crede că nici măcar nu l-au privit.

Marcos - care a crezut întotdeauna că ar trebui să existe „un Dumnezeu” sau „o putere superioară”, dar nu a crezut niciodată în reprezentanții lor - a făcut o cerere tăcută: „L-am rugat pe Dumnezeu să-i spună doamnei mele să nu înceteze să mă caute”. Mult timp mai târziu, i-a spus Carlei această cerere. Au întocmit conturi: în aceeași zi, când a reușit să adoarmă, a visat că Marcos îi spunea 'Sunt in viata'".

Marcos spune asta luni după-amiază a început să-și ia rămas bun de la toată lumea. S-a gândit la ceea ce a greșit și la ceea ce a făcut bine, și-a cerut scuze celor care au rănit și El și-a cerut scuze fiului său, pentru că nu va putea să-l crească. După aceea, a auzit pe cineva scufundându-se în apropiere.

„Erau lei de mare. Cu o zi înainte am fost la Mundo Marino și ne-au explicat că oamenii de acolo erau instruiți, dar că, de fapt, lupilor nu le plac oamenii., sigur că aveau să-l atace când el nu era de pază. Dar au plecat, soarele a început să se retragă și să crească în a doua noapte.

"În asta am văzut puțină lumină albă în depărtare. Am simțit multă emoție și multă adrenalină. Era o lună finită care lumina totul, ca în imaginile pe care le pictează pe strada pietonală. Apoi am început să văd perechi de lumini și mi-am imaginat că este o petrecere cu mașina pe plajă. Mă gândeam să ies afară și să cumpăr un sifon, setea mea mă omora ".

A vâslit cu vântul în favoarea lui până când picioarele, brațele și mâinile i-au amorțit. La fel ca florile care se închid noaptea, mâinile au devenit pumni.

A încercat „de o mie de ori”, nu putea continua să vâslească. A petrecut a doua noapte treaz și marți, tocmai în zori, a adormit pentru prima dată. "Îmi amintesc perfect. Am visat că există buruieni în mare și se deschide o cărare. Că un bărbat stătea într-o barcă împingându-se cu un băț. Era gol și avea haine vechi. Barca era plină de junk, era ca un chirurg de mare. Îmi spunea unde să mă duc și să-mi dea apă. La atingere m-am trezit, un val m-a aruncat din caiac ".

La prânz s-a oprit din vâslit și a înțeles că nu va mai putea continua. El a calculat, prin sete, că avea cel mult o zi de trăit. Știam că nu pot gusta apa de mare și a început să înghită mai puțin pentru a salva saliva. A fost abătut când a auzit prima dată și apoi a văzut avionul alb. I se părea că o văzuseră, dar nu îndrăznea să sărbătorească. Avionul a zburat, s-a întors și cineva a aruncat în mare un borcan care a început să fumeze.

Douăzeci de minute mai târziu, Marcos s-a urcat pe o navă din prefectură și i-a îmbrățișat pe străini. A fost o îmbrățișare lungă și tăcută. Șeful prefecturii i-a spus: „Nimeni care știe marea nu ar putea crede că ești în viață. Speranța a fost că ai murit de hipotermie în prima noapte ".

Cineva de pe barcă a insistat: "Vei fi făcut ceva bine în viață băiete, nimeni nu se întoarce viu dintr-o noapte pe mare. "Vestea că fusese găsit în viață a ajuns la cele mai importante mass-media din țară.

De pe barcă i-au permis să-și sune soția. „Când m-a asistat, am spus: 'Sunt eu'. A fost un strigăt barbar. Mama și tatăl meu veniseră de la Jujuy și erau acolo cu ea. Unchii mei erau acolo, toți. "Marcos apăruse la Santa Terezița, la 18 kilometri de mare. Cineva a filmat sosirea la țărm: îl aduc într-o barcă de cauciuc învelită într-o pătură, oamenii aplaudă, chiar și un câine intră în mare să-l lovească de bun venit.

"Până în acea zi am fost persoana tipică care lucrează mult pentru a cumpăra lucruri. Casa, mașina. Numai când am văzut fața fericită a fiului meu sau când mama mi-a sărutat mi-am dat seama că nimic altceva nu avea valoare. Am avut de toate și nu mi-am dat seama ".

Marcos și-a revenit repede după deshidratare și a vrut să se întoarcă la Jujuy. „Mi-a fost teamă că a fost un vis, să mă trezesc și să rămân pe mare”. Acolo l-au întâmpinat cu o petrecere și o paradă care a spus: "Bine ai venit Marcos. Puterea, credința și curajul tău te-au adus înapoi acasă".

Marea, însă, nu a devenit un dușman: patru luni mai târziu, și cu ajutorul unui medic pe care l-au cunoscut în mijlocul dramei, s-au mutat la Mar de Ajo. Marcos a părăsit poliția și lucrează acum într-un hotel. Carla este ginecolog la spitalul local. La sfârșitul anului și din mâna fiului său, s-au căsătorit.

În fotografia WhatsApp-ului lor, cei doi se întorc în spate, privind marea. Își îmbrățișează soția, ea îl ia de talie. „Ce cred când mă uit la mare? Că suntem capabili să facem orice pentru a merge mai departe, se stabilesc doar limitele. Este suficient să crezi în ceea ce poți: în Dumnezeu, în tine însuți, în copilul tău, în orice îți dă putere. Există puterea ".