Din 1987, am dezvoltat o prietenie profundă cu profesorul Tsung O Cheng de la Universitatea Washington. Născut la Shanghai, a studiat Medicina în SUA, unde și-a practicat toată viața medicală ca cardiolog și profesor la Universitate. Dr. Cheng a publicat peste 1000 de articole științifice și este respectat și iubit peste tot în lume, în special în China, unde participă în mod regulat la prelegeri și colaborări. Într-una din călătoriile sale, el m-a invitat să merg cu el să vizitez China timp de 3 săptămâni (octombrie 2002) diferite spitale din Guangzhou, Beijing și Shanghai. Experiența a fost neobișnuită pentru mine, deoarece vizitarea Chinei și cunoașterea spitalelor sale de mâna unui chinez este foarte diferită de a o face singură și de unul singur, deoarece fără a cunoaște limba și fără contacte, se poate obține puțin care nu este pur turistic. Așadar, pentru prima dată în viața mea, am decis să țin un jurnal care să-mi permită să profitez la maximum de toate impresiile mele despre această călătorie într-o lume atât de necunoscută mie. A fost o călătorie specială și aici vreau să povestesc despre asta. Această amintire rămâne în mine datorită doctorului Cheng.

unei

Călătorie în China, octombrie 2002

Începeți aici ceva din care nu știu în ce va consta. Mă angajez în călătoria mult așteptată în China și intenționez să scriu despre impresiile mele. Merg cu speranța ascunsă de a găsi ceva care nu știu ce este, poate de aceea încerc să scriu pentru a mă gândi la ceea ce se întâmplă și a evita să treacă neobservat. Sunt în salonul VIP de pe aeroportul din Frankfurt. Alături de mine, unii argentinieni, tineri directori, vorbesc despre afaceri, procente și profituri ... vor fi una dintre puținele ... Restul este o șoaptă în limba germană. Încep să văd fețe chinezești care vor merge probabil în zborul meu ... personaje înalte și fine, stilizate și cu haine întunecate, niciuna dintre ele grase, fețe foarte asemănătoare cu mine ... (pentru moment). Unii spanioli au izbucnit și ei, deranjându-se să fie observați. Nu știu ce va rezerva această călătorie, dar ceva ce simt mă atrage. Uneori căutarea mă obosește, dar cu siguranță vreau să învăț până mor.

Oamenii fumează acolo unde sunt, ca și cum ar fi interziși iminent și un procent mare vorbește pe telefoanele lor mobile, poate un ultim mesaj înainte de a pleca. O chelneriță cu pielea întunecată și caracteristici orientale ridică în mod constant mesele care sunt lăsate libere. Mișcarea este largă și diversitatea fețelor mă fascinează puțin ... fiecare cu istoria, planurile, așteptările sale. O tânără chineză mă privește de parcă se întreabă ce scriu. Ochii lui sunt mici, dar se uită fix și eu îi simt raza privirii. Am încredere că este o rază pozitivă. Am știut întotdeauna că privirea primește și emite în același timp, dar nu am analizat niciodată o privire orientală. Am sentimentul că mă duc într-o altă lume și mă simt de parcă aș fi un personaj din viitor care pleacă într-un zbor interplanetar pentru a vizita o planetă îndepărtată. Să vedem ce ne rezolvă această nouă dimensiune.

O altă chineză m-a luat pe aeroportul din Guangzhou. Este foarte drăguț și prietenos. Este secretară a profesorului Lin, șef al departamentului de cardiologie la Institutul Cardiovascular Guandong. M-a dus la hotel, unde m-am odihnit câteva ore și ne-a luat la 6 pentru a-l duce pe dr. Cheng și pe mine la un restaurant unde ne așteptau doctorul Lin și o parte din echipă. Cina a fost plăcută și bogată. Pentru prima dată am mâncat delicatese greu de identificat cu bețișoarele. Ca un bun tester care sunt, nu am întrebat, dar totul părea gustos. Doar 3 persoane vorbeau engleza: Dr. Lin, Dr. Chen și secretarul Lee Lee, precum și Tsung O și eu, dar toți au urmărit cuvintele și gesturile mele foarte atent. Cred că le-a plăcut tuturor. Imposibil de calculat vârsta unui chinez. Profesorul Lin părea mult mai tânăr decât mine, până când la un moment dat mi-a spus că are o fiică în vârstă de 25 de ani, un doctor, care se antrena în Chicago. De asemenea, am distribuit pentru prima dată cărți cu numele meu în limba chineză care au plăcut mult. După cină, să dormi 10 ore cu ajutorul unui Valium. A doua zi urma să fie intensă.

Am dormit bine pentru prima dată, dar m-am trezit cu o greutate pe suflet că nu știu ce este. Mă întreb ce fac aici, deși nu este chiar asta. Știu că experiența este importantă pentru mine, dar am pierdut așteptarea de a găsi ceva diferit. Totul a rămas în Guangzhou. Beijingul mă aduce puțin înapoi la realitate. Și nu realitatea mea este rea, dimpotrivă, trebuie să mă consider norocos. Dar sufletul nu-și explică starea sufletească, ci pur și simplu îl impune. Aș vrea să scot greutatea pentru a respira adânc și a putea continua să privesc orizontul cu entuziasm, orice ar veni ... Știu doar că ceea ce vine în fiecare zi influențează. Trebuie să știu ce vine astăzi.

După această vizită interesantă ne-am întors la spital, unde după prânz am ținut prelegerea mea despre coarctarea aortei. La fel ca în Guangzhou, un medic traducea pentru mine în timp ce vorbeam. La final, o serie de întrebări a arătat interesul pe care l-a stârnit discuția și dr. Wu Zhaosu, directorul spitalului și vicepreședinte al institutului, mi-a dat o diplomă și un cadou și ne-a făcut niște fotografii. După-amiaza m-am odihnit la hotel.

Astăzi sâmbătă am fost la Palatul de vară dimineața și după-amiaza la cumpărături. Palatul de vară este ca cel de iarnă, dar cu multe alte grădini și un lac frumos care este străbătut de bărci decorate care arată ca niște mici pagode. Din nou, plinătatea absolută a turiștilor chinezi care abia ne-au lăsat să vedem ceva. Am mâncat într-un restaurant de lângă lac, cu o priveliște frumoasă. Încep să fiu la înălțimea mâncării chinezești și visez la Churrasco. Mâine devreme plecăm spre Shanghai, ultima etapă a călătoriei, deja fără mari așteptări, dar dorind să cunoaștem orașul Tsung O, din câte am auzit, unul dintre cele mai spectaculoase orașe din est. Vom vedea cum va fi al treilea și ultimul act ...

Personaje din această poveste

Profesorul Lin: (Guangzhou) El a fost primul mare profesor pe care l-am cunoscut, șeful lui Lily, foarte politicos și extrem de chinez și misterios. Avea un râs perfid, inspirat de frică ... „lotusul albastru” s-ar potrivi. Când l-am văzut râzând ritmic, mi-a fost teamă că era un semnal să-mi dau o băutură otrăvitoare. Dar adevărul este că nimeni nu m-a otrăvit și a fost foarte drăguț și organizat. Chinez inteligent, prietenos și ospitalier. Ne-a oferit o cină de bun venit și un prânz frumos, cu LiLi alături, ceea ce a fost foarte bun. La final am făcut câteva fotografii. Ne-a invitat la un sejur la hotel, inclusiv extras, și a plătit biletul la Beijing pentru Cheng și pentru mine. Profesorul Lin, un adevărat domn ...

Crin: (Guangzhou) I-am scris numele în diferite moduri în această scriere, dar ea este semnată Lily, așa că o voi suna de acum înainte. Adevărul este că el a fost prima persoană pe care am întâlnit-o, imediat ce am ajuns la Guangzhou. A apărut brusc, după 10 minute de nedumerire, pentru a vedea că nu mă aștepta nimeni. Zâmbetul său și un semn care spunea că Prof. Suarez m-au liniștit. Arăta ca o mătase comportamentală. Gesturile, mișcările, atitudinile ei ... erau armonioase, vorbeau despre ea și despre frumusețea ei. În total, nu am petrecut mai mult de 4 ore împreună, dar Lily a iubit-o și m-am conectat telepatic cu ea. Conversațiile dintre ei păreau scenariul unui film, pentru că erau întotdeauna inteligenți și, de parcă ar fi fost gândiți. Totul cu ea era înfășurat într-un halou magic. Nu mai mult de 4 ore de relație, dar îmi voi aminti.

Dr. Chen: (Guangzhou) Acest doctor mi-a amintit fizic de „japonezii”, dr. Nostru Lopez Miranda, dar în realitate părea mult mai pregătit și pregătit din punct de vedere medical. Ne-a tratat cu mare amabilitate și pentru o după-amiază am fost în laboratorul său făcând cazuri de intervenție. El mi-a cerut continuu părerea, chiar mi-a spus în cazuri dificile ... „Am nevoie de sprijinul tău” ..., dar adevărul este că el arăta foarte bine și rapid la locul de muncă. Am făcut o mulțime de fotografii ale laboratorului și ale oamenilor săi în acea după-amiază. Am amintiri bune despre el și aș vrea să aprofundez relația lor. Dr. Chen călătorește mult și sper să-l întâlnesc la conferințe și cursuri. Poate că v-aș invita cu plăcere la un curs Corpal viitoare.

Profesorul Wu Zhaosu: (Beijing) Adevărat șef al spitalului Anzhen. A avut mare grijă de noi. Am luat cina cu el și oamenii lui într-o seară la „rața din Beijing”, ne-a arătat spitalul a doua zi, vizitând cu noi, prezentându-ne oamenilor și rugându-ne pe medicii diferitelor servicii să ne asiste. El a moderat și a prezentat prelegerile noastre și, la final, ne-a dat o diplomă și ne-au făcut poze cu el. Zâmbet permanent, piele întinsă, dinți mici și largi, foarte amabil cu toată lumea, nu doar cu noi, și în același timp foarte autoritar și respectat.

Profesorul Wu Yingkai:) (Beijing) Am vorbit deja suficient despre vizita pe care am făcut-o acasă la profesorul Wu, un pionier al chirurgiei cardiace în China și respectat președinte al spitalului Anzhen. Pot să repet doar că mi-a plăcut să cunosc un astfel de personaj, plin de cultură, sensibilitate și medicină, un doctor autentic în felul său de a fi care te invită să-i urmezi dedicația și dăruirea. Repet, de asemenea, că aș vrea să fiu ca el, o cale dificilă de urmat ...

Ding Mingying: (Beijing) Este una dintre secretarele „feitas” ale spitalului Anzhen care se ocupau de preluarea noastră la aeroport, acționând ca ghizi care ne duceau în locuri precum Marele Zid, Piața Tiannanmen sau Orașul Interzis. Era prietenoasă, mai mult cu Cheng decât cu mine, vorbea puțin engleză și pe drum nu avea să înceteze să mai vorbească în chineză cu „Chungo”, ceea ce mi-a permis să mă deconectez cu ușurință și să mă cufund în gândurile mele. La final mi-a dat cardul și mi-a cerut să-i trimit toate fotografiile pe care i le făcusem cu Cheng ..., o voi face în scurt timp.

Profesorul Wang Bin Yao: (Shanghai) Director al Departamentului de Cardiologie. Extrem de prietenos, ne-a luat de la aeroport și ne-a întâmpinat cu eleganță în orice moment. Zvelt, cu fața mereu zâmbitoare și dinții superiori proeminenți, părea să alunece repede când mergea și să nu atingă solul. În special afectuos față de Cheng (sunt prieteni de ani de zile), Dr. Bin Yao are o echipă de profesioniști excelentă și o afișează cu mândrie. Se deplasează între 2 spitale din același centru, partea nouă (estică) și partea veche (vest). A apărut când era cel mai puțin așteptat și, în orice moment, părea să știe ce facem și de unde venim. A fost o placere sa te cunosc.

Dr. Liu Jian-Ping: (Shanghai) Mic, chel și cu chipul și sufletul unui copil, dr. Jian-Ping este un adevărat farmec. El conduce laboratorul de cateterizare și a fost alături de noi în orice moment, cu excepția cazului în care a fost chemat pentru urgențe în laborator. În orice caz, mi-a cerut întotdeauna părerea. Era repetitiv și avea o engleză rudimentară, dar era încântător să mă întâlnesc și să fiu cu el. Nu voi uita niciodată recepția pe care ne-a dat-o la laborator, cu un banner care ne anunța sosirea și cu zâmbetul tuturor împreună și în uniformă la ușă.

Dr. Jin Shuxuan: (Shanghai) El a fost omul care ne-a fost încredințat să avem grijă de noi, să ne aducă și să ne ducă peste tot în Shanghai. Foarte tânăr, a încercat întotdeauna să ne facă pe plac și, până la final, a fost conștient de toate nevoile și preocupările noastre. Ultima noapte ne-a condus cu mândrie să vedem și să fotografiem noaptea Shanghai de pe malul râului. M-a dus la aeroport unde i-am făcut ultima fotografie, împreună cu Cheng. De îndată ce am ajuns la Córdoba, am găsit un e-mail de la Dr. Jin foarte afectuos și respectuos. Mi-ar plăcea să vii la Córdoba și să îmi poți arăta recunoștința.

Profesorul Gang Huang: (Shanghai) Director al spitalului, tânăr și elegant. Ne-a întâmpinat cu multă amabilitate și ne-a vorbit cu mândrie despre spitalul său. Într-o noapte, conduceam și participam la o cină la spital despre care am vorbit mai devreme. A tombolat și a distribuit cadouri și, în mâneci de cămașă, îl puteai vedea bucurându-se de oamenii lui și de spitalul său.

Profesorul Yi Shan Wang: (Shanghai) El era profesorul lui Cheng când era student la Shanghai. Cu o engleză perfectă, ne însoțea și ne distra în orice moment, chiar venea cu noi la spectacolul de acrobație, cu care era văzut distrându-se ca un copil. Mai mare, dar foarte elegant și politicos. A fost o placere sa te intalnesc.

Profesorul Chang-Zhi Chen: (Shanghai) Chirurg cardiovascular pediatru foarte bine informat și competent. L-am întâlnit la cină și a doua zi ne-a arătat departamentul său și ne-a dat statistici cu privire la rezultatele sale. Noile lor săli de operație erau super active și am intrat în mai multe dintre ele în timp ce operau, unul dintre ei era un medic, chirurgul cardiovascular. Centrul său de recomandare primește copii de pretutindeni. Rezultatele sale bune și organizarea perfectă au justificat pe deplin mândria cu care ne-a arătat totul.