ST.PETERSBURG

Era atât de cald încât ne-am reconsiderat dacă să mergem la Schit sau să ne întindem pe o bancă unde soarele nu ar atinge. Ne-am plimbat sub balcoanele clădirilor, lipiți de fațade pentru a fi la umbră, de parcă ar ploua și nu am purta umbrele. Nu am văzut niciodată străzi atât de largi, trotuare atât de mari și fațade atât de impunătoare. Tatăl meu mi-a spus la telefon: "Poți să spui că a fost capitala țarilor, nu?" Da, tocmai asta. Dar erau și mai multe lucruri: erau turiști pe scuterele electrice și sticle goale de vodcă și alte spirite puternice pe scări, bănci și ușile caselor. Am traversat străzile prin trecerile subterane de zebră și, deși am continuat să transpirăm, am fost recunoscător că senzația de arsură de pe coroana capului s-a oprit câteva clipe. Mereu m-am gândit că va fi frig în Rusia.

acest lucru

Ajunsesem în zori cu o zi înainte, cu un autobuz de noapte. Ne lăsase într-o piață care părea importantă, dar s-a dovedit a fi un mic parc în comparație cu piețele uriașe din restul orașului. Oamenii cu care petrecusem noaptea mergeau în taxiuri sau acasă. Eram pe jumătate adormiți și fără internet. Nici nu am putut merge la hostel la acel moment. Singurul loc deschis era un McDonalds, așa că am luat cartofi prăjiți la micul dejun și am aflat că rușii nu vorbesc nicio engleză.

Saint Petersburg a devenit orașul meu preferat. Nu știu dacă a fost muzeul Hermitage - când am reușit să ajungem acolo -, fațadele clădirilor, barul cu muzică bună și urcioarele uriașe de bere neagră - chiar dacă s-a servit cald -, plimbarea după aceea a trecut în fața Bisericii El Salvador pe sângele vărsat sau faptul că are o biserică numită Mântuitorul pe sângele vărsat. Sau că totul era mare și că existau muzicieni și dansatori pe aproape fiecare stradă și, deși aveam multe de văzut, știam deja ruta noastră spre centru și cunoșteam unele străzi, restaurante și magazine și unele fațade impunătoare din vedere. .

MOSCOVA

La Moscova călătoria s-a schimbat. Am fost deja în oraș de aproape o săptămână când Xavi ne-a spus că a decis să plece acasă. În noaptea aceea am ieșit cu beri și ne-am așezat în pragul căminului, uitându-ne la clădirile care alcătuiau acel cartier rezidențial. Uneori am uitat că ne aflam în capitala Rusiei și asta părea ca orice altă clădire.

În ziua în care l-am însoțit până la gară, am mers pe jos până la Mayakovskaya, pe linia verde, pentru că era mai bine pentru noi să ajungem la Belorusskaya, deși am fi putut lua și Barrikadnaya, dar am fi făcut mai multe înapoi. Nu a contat. După ce i-a dat toate instrucțiunile de a ajunge la aeroport fără să se piardă, a urcat în tren și a plecat. În timp ce luam micul dejun, am căutat un alt hostel pentru a rămâne, pentru că ni se părea că este ceea ce trebuie să facem.

Ritmul săptămânilor următoare s-a schimbat, de asemenea: nu mai luam metroul atât de mult și nici nu mergeam de la o parte la alta dorind să vedem tot ce se vede la Moscova. Am luat cornuri la micul dejun, am planificat următoarea călătorie cu trenul, am mâncat giroscoape dintr-o oprire grecească de lângă hostel, am citit și Martí a încercat să cânte la o chitară care nu era pentru stângaci.

În ziua în care am ajuns la Moscova, cu o săptămână înainte de plecarea lui Xavi, am mers direct în Piața Roșie. Primul lucru pe care l-am văzut a fost centrul comercial, plin de cele mai scumpe mărci din lume și unde o cafea poate costa aproximativ 6 euro. Clădirea, înconjurată de lumini, prezidează Piața, chiar în fața mormântului lui Lenin. Istoria este capricioasă, credea el. Și au râs de mine, în timp ce mergeam cu ochii peste cap.

Ploua și era frig, dar acest lucru nu a împiedicat oamenii să meargă de-a lungul bulevardului care duce spre piață. A fost decorat ca și când ar fi fost Crăciunul în mijlocul verii: cu lumini atârnate din față în față, care abia te lăsau să vezi cerul până când ai intrat în piață. Unele erau colorate, altele aveau forma unui fluture, dar în depărtare nu se vedea decât cerul galben, artificial, care acoperea ziua de rahat pe care o avea la Moscova.

Piața era întunecată și se formaseră bălți peste tot, în care se reflecta catedrala. Martí mi-a făcut o fotografie în reflecție, iar restul turiștilor au început să-l imite. Mall-ul era mai vizibil decât catedrala în sine sau Kremlinul. Luminile au urmat arcurile și marginile clădirii. Ceea ce, obiectiv, era frumos. Fostul fusese un depozit public, care a fost privatizat odată cu căderea Uniunii Sovietice.

După un timp, am coborât urmând Moskva, de parcă ne-am îndrepta spre parcul Gorki (conform orientării mele proaste). Câteva zile mai târziu ne-am așezat în parc să ne odihnim pe iarbă, iar apoi am plâns uitându-mă la râu, cu melodia Scorpions pe căști. Acum mă gândesc la asta și poate o parte din mine bănuia că este adevărat că vin vânturi de schimbare.

Dar în prima zi din Moscova am rămas lângă piață și am împărțit o bere cu un băiat foarte beat, care a vrut să ne invite pentru că părea trist. Mai degrabă eram obosiți sau mai puțin beți decât el, dar nu am spus nu câteva beri. Am râs și am învățat câteva cuvinte în limba rusă, iar conversația nu a mers mult mai departe.

Zilele următoare am văzut părți foarte diferite ale orașului: clădiri mai noi, contemporane, albe. De asemenea, mai multe mașini, trafic, oameni care merg la serviciu și merg acasă. Presupun că, chiar dacă mergeam pe Piața Roșie puteam vedea doar istoria și că, deși foloseau în continuare istoria respectivă pentru a atrage atenția turiștilor, sau că unii o aveau cu adevărat prezentă, trebuie să fie posibil să ducem o viață normală în vechea capitală a orașului.Uniunea Sovietică.

TRANS-SIBERIAN

Idealul de a face o călătorie în Trans-Siberian este să facem opriri, iar noi nu am făcut niciunul. Am petrecut trei zile și jumătate închiși într-un tren, mâncând tăiței și bând cafele prea gătite. Am scris mult și am citit Lolita, pentru că ni s-a părut înțelept să citim autori ruși în Rusia și toate astea. L-am văzut pe Forrest Gump și am plâns și eu, uitându-mă pe fereastră, de ce transportul public are acest lucru, chiar dacă este un tren cu paturi.

Am făcut o listă de lucruri pe care să le recomand oamenilor, pentru că în capul meu toată lumea ar vrea să facă o călătorie cu trenul ca aceasta.

Ia bilete la clasa a doua (camere cu 4 paturi supraetajate).

Aduceți tăiței și bani pentru a cumpăra mai mulți tăiței la stațiile de stație.

Aduceți cafea în plicuri.

Cumpărați bilete în avans.

Încearcă să nu plângi mult uitându-te la infinitul stepei rusești.

Citeste mai mult: Transiberian: ceai și kilometri.

LACUL BAIKAL ȘI MONGOLIA

Apoi am ajuns la Irkutsk la 5 dimineața, am dormit puțin la gară și am așteptat să se deschidă un hamburger. Eram foarte obosiți și trebuia să ne plimbăm prin oraș și mi s-a părut cel mai urât oraș din lume. Ei îl numesc „Parisul Siberiei”, așa că nu am vrut să întreb cum ar fi alte orașe. Erau o mulțime de câini vagabonzi și am vrut doar să ajungem la lac, să ajungem la Baikal, să găsim un loc unde să dormim și să facem duș. Eram prea obosiți pentru a face autostop, așa că am plătit pentru o dubiță care să ne ducă în satul Khuzhir, singurul de pe insulă în mijlocul lacului. Am stat în față, cu băiatul obez care conducea cu 150 km/h și continua să mărească volumul muzicii.

Peisajul se schimbă: din ce în ce mai deschis, mai mult nisip și cu peluze mai late, fără case la vedere. Când am traversat cu feribotul, s-a schimbat și mai mult: drumul mic era plin de noroi și duba a făcut sărituri uriașe, deși șoferul știa perfect calea. Furgonetele cenușii, toate identice una cu cealaltă, au început să apară pe acel drum îngust, derapând în jurul curbelor și păreau să se demonteze. Și apoi orașul: case și cabane pe străzi neasfaltate, pline de câini. Existau magazine de informații turistice, câteva baruri și cafenele și un singur supermarket. Am fost unul dintre puținii turiști fără caracteristici asiatice.

În noaptea aceea am fost să privim apusul de soare pe faimoasa stâncă a lacului Baikal, cea care apare în toate fotografiile atunci când googlezi numele lacului. Ne-a făcut întuneric pe plajă și am fugit înapoi la pensiune, pe jumătate beți. Și ajungând la cabina noastră ne-am uitat la cer, unde nu era un colț fără un punct de lumină și am plâns din nou, ca în tren, ca întotdeauna, și m-am gândit că aș vrea ca întreaga lume să le vadă pe toate stele. Poate că era alcool.