Ne-am trezit trist pentru a fi ultima zi la Moscova, dar cu entuziasm, deoarece am avut multe lucruri de văzut și astăzi am avut și o excursie într-un oraș din apropiere: Sergiyev Posad.

Sergiyev Posad

Este un oraș mic care face parte din Inelul de Aur al Rusiei, nu departe de Moscova, mai exact, este de 70 km, ceea ce se traduce în 1 oră și 30 de minute cu trenul. Se caracterizează prin faptul că are un complex bisericesc înconjurat de un zid, complexul este format de mănăstirea Trinității și de San Sergio, care sunt situri ale Patrimoniului Mondial UNESCO.
Pentru a ajunge acolo, mergeți doar la stația Yaroslavsky vokzal (Ярославский вокзал) și cumpărați un bilet de tren către Aleksandrov, care oprește la Sergiyev Posad.

Pe parcursul orei și jumătate de călătorie, la fiecare oprire, am fost surprinși de vânzătorii ambulanți care ofereau tot felul de obiecte curioase, de la ustensile de bucătărie până la aparate de autoaparare electrice. Toate distracțiile!
Poarta care dă intrarea în complexul ecleziastic este la 10 minute de mers pe jos de gară. Nu are prea multe pierderi, deoarece domurile izbitoare sunt vizibile de aproape oriunde.

poștală

Accesul este gratuit și imediat după trecerea porții și intrarea în incintă am putut vedea deja primii credincioși care au venit la mănăstiri să se roage. Detaliul porții este impresionant:

Nu este o incintă excesiv de mare, astfel încât să o vizitați complet nu vă va dura mult. La câțiva metri de poartă avem Catedrala Adormirea Maicii Domnului, Construită din ordinul lui Ivan Teribilul, dacă exteriorul său este foarte izbitor, în interior este cu atât mai mult și dacă adăugăm la faptul că vedem cum credincioșii sărutau diferitele morminte sau poze de pe perete, ne-a lăsat și mai surprinși:

Foarte aproape de Catedrală putem găsi o Capelă, unde vedem mulți credincioși la coadă pentru a-și umple sticlele cu apă sfințită:

Este impresionant cum într-o piață atât de mică precum Sergiyev Posad poate adăposti atât de multe clădiri frumoase ca acestea:

După ce am vizitat toate catedralele din interior, ne-am întors la Moscova, ne-am întors la gară și după o oră și jumătate ne-am întors la punctul nostru de plecare. După ce am coborât din tren, am căutat un loc unde să mâncăm ceva și să ne recâștigăm forța, deoarece după-amiaza a trebuit să vizităm zona de Universitate.

Universitatea de Stat din Moscova

Este cea mai veche și cea mai mare universitate din întreaga Federație Rusă. Este situat foarte aproape de Dealul rândunelelor (Vorobióvy Gory). Este o altă clădire care alcătuiește setul de Cele șapte surori ale lui Stalin. Până în 1990 a fost cea mai înaltă clădire din Europa, având o înălțime de 240 de metri.
Am mers cu metroul la stația corespunzătoare, în acest caz Universitet. Mergând pe jos ajungem în 10 minute până în fața Universității. Dimensiunile sunt surprinzătoare, este teribil de mare:

Continuăm prin parc până ajungem la punctul de vedere extraordinar din care se poate vedea toată Moscova, inclusiv terenul de fotbal unde se va disputa Cupa Mondială 2018, Stadionul Loujniki. În depărtare puteți vedea centrul de afaceri și chiar Piața Roșie! Ce priveliști frumoase ale orașului!

După ce ne-am bucurat de apus, am mers până la stația de metrou Vorobióvy Gory, deoarece era mai aproape decât să ne întoarcem la stația Universității. Odată ajuns în metrou, am coborât la stația Ploschad Revolutsii și am mers la cină în partea cea mai înaltă a magazinului de jucării. Detsky Mir.

Detsky Mir

Este cel mai mare magazin de jucării din lume, situat în mijlocul pieței Lubyanka. Este, de asemenea, cunoscut pentru că are cea mai mare mișcare de ceas din lume, cântărind 4 tone. Vă recomandăm să îl vizitați, are o multitudine de plante și secțiuni care vă vor face să vă simțiți din nou copii!

După cină, ne-am întors la hotel să ne odihnim, mâine a trebuit să luăm un alt avion spre St.Petersburg.