Irkutsk a fost ultima noastră oprire majoră în Rusia, înainte de a trece granița mongolă de la Ulan Ude. Oprirea în acest oraș a servit un motiv convingător: Lacul Baikal. Am ajuns primul lucru dimineața și după ce am lăsat rucsacurile în cămin am plecat direct către orașul „de coastă” Listvianka, un mic contact cu cel mai mare lac de apă dulce din lume pentru cei care nu au prea mult timp să viziteze zona.

Am citit că cea mai bună opțiune pentru a vă bucura de lacul Baikal a fost Insula Olkhon. Cu toate acestea, plănuiam să ajungem în Mongolia pe 11 iulie, coincizând cu Naadam, cea mai importantă sărbătoare a sa, și nu am putut întârzia mult. Din acest motiv, am optat pentru Listvianka ca o alternativă mai apropiată și mai ieftină.

În puțin peste o oră ne-am plantat în acest mic oraș și ne-am bucurat de lacul Baikal. Între plaja stâncoasă și munții de pe celălalt mal, s-au simțit mulți kilometri. Nimic mai mult și nimic mai puțin de 31.494 km² de suprafață (636 km lungime, 80 km lățime și 1.680 m adâncime). Albastrul apei, munții și cerul aproape s-au contopit la orizont. Platformele de lemn unde ancorau bărcile au contribuit la compunerea unui peisaj idilic.

practic

La mijlocul lunii iulie, doar cei mai curajoși îndrăznesc să facă baie. Frigul se simte ca niște cuțite în picioare. Nu am putut ține măcar zece secunde pentru a ne înmuia, Dar cel puțin am încercat În acest oraș există mai multe locuri unde puteți mânca în timp ce vă bucurați de priveliștile lacului. În mod ideal, încercați Omul, un pește care se găsește doar în aceste ape și pe care rușii îl consideră o delicatesă.

Puteți angaja și un tur cu barca pe lacul Baikal într-una dintre numeroasele bărci turistice (sau bărci de pescuit, transformate în turism în sezonul de vârf) care se află în zonă. Știți deja că avem nevoie de mai mult timp decât în ​​mod normal atunci când călătorim pentru a desena sau a face fotografii, așa că rămânem lângă țărm admirând peisajul.

Ne-am întors de la excursia lacului seara și ne-am odihnit puțin la cabana noastră din Irkust. Acest oraș are, de asemenea, mai multe lucruri interesante de descoperit, așa că am luat dimineața următoare la plimbare. Are o linie verde la sol (similară celei din Ekaterinburg) care vă ghidează prin cele mai turistice locuri.

Vă recomandăm să vizitați vechile case ale orașului, construit din lemn pe terenuri noroioase și care (unele dintre ele) rămân în picioare ca prin magie, cu fațade colorate. O altă oprire obligatorie este Catedrala Epifanie, o biserică ortodoxă cu fresce pe pereții interiori care te vor lăsa cu gura deschisă. O sărbătoare pentru ochi.

CUM SE AJUNGE LA LISTVIANKA

Mergeți doar la stația de autobuz Irkutsk și cereți un bilet la Listvianka (circulă aproximativ la fiecare jumătate de oră). Călătoria durează 1 oră și 15 minute și costuri 222 ruble (puțin peste trei euro) per persoană dus-întors.

UNDE SE RĂMÂNE ÎN IRKUST

Am stat la „Best in the Center”. Numele a promis și a fost la înălțimea așteptărilor. Un loc curat, cu o bucătărie completă și spații comune spațioase, precum și un dulap pentru depozitarea lucrurilor importante. Am ieșit la 600 de ruble de persoană pe noapte (8,5 euro).

Se poate ajunge din gară cu taxiul pentru 350 de ruble sau cu autobuzul pentru 15 ruble (deși frecvența autobuzelor este foarte proastă și trebuie să mergeți la 15 minute de stație). Lângă pensiune există un restaurant care pregătește găluște delicioase (10 pentru 190 de ruble, puțin mai puțin de 3 euro).