Distribuiți articolul

Trei imagini ale locurilor pe care le traversează traseul. eu

pinilor

Acest lanț montan este de fapt format de Muntele Vistalegre, în zona sa centrală; munții La Curiella, Cañedo și La Cruz, în partea sa de nord; și munții Osil (sau Usil), Loma de Sariego, Les Cruces și Cantu Cabañín, în sud.

Merge de la granița cu consiliile Sariego și Siero, în direcția sud-nord-est, până lângă Les Mariñes. Și se ridică între văile care formează râurile Rozadas și Spania.

Descrierea traseului. Părăsim Alto de la Fumarea, de unde putem urca până la Pico Fario, dacă luăm drumul care se îndreaptă spre vest, dar continuăm de-a lungul unei piste largi care iese pe cealaltă parte a drumului AS-331 care leagă Peón (Villaviciosa ) cu consiliul din Sariego. Dintre cele două piste pe care le vedem, trebuie să o urmăm pe cea care merge pe apartamentul de sub pajiști. Când abia am parcurs 300 de metri, apare o pistă în stânga pe care o ignorăm, aceasta fiind cea prin care ne vom întoarce de pe traseu.

Aproape imediat după aceea am intrat în frumoasa pădure de pini din Cordal de Peón. De acum înainte vom parcurge întregul traseu la umbra pinilor, după o scurtă perioadă vom vedea un rezervor mare rotund în stânga, care este folosit pentru a transporta apa cu elicopterele în caz de incendiu și puțin mai departe, pe corect, avem sursa Caleyosului. În stânga vedem antenele, care sunt situate pe cealaltă parte a Văii Peón, pe Pico Cima și Peña de los Cuatro Jueces, la granița consiliilor Gijón, Villaviciosa, Siero și Sariego. Pista este uneori mochetată de ace de pin (frunze). La scurt timp după ce a trecut sursa, pista se îndreaptă spre nord și, aproape plat, ignorăm câte ocoliri care ies în dreapta și în stânga.

Când parcurgem aproximativ 3,7 kilometri, ne găsim la o răscruce de patru drumuri, într-o mică esplanadă, cu o pajiște în stânga. Cea pe care o luăm, una spre dreapta (firebreak) care urcă abrupt, alta spre stânga (puțin mai departe) care duce la o pajiște spre stânga și alta la capătul esplanadei spre dreapta. Continuăm de-a lungul acesteia din urmă, care face o viraj la dreapta de aproape 90 de grade, luând o direcție clară spre nord. Luăm pajiști la stânga și munți la dreapta. După un timp întâlnim o nouă răscruce de drumuri, trebuind să ignorăm cărările din dreapta și din stânga, care sunt betonate, urmând cea din față. Această cale este mai îngustă coborând ușor prin pădure. Curând poteca se întoarce spre dreapta, unde o potecă pe care o ignorăm pleacă la stânga, plecând după o scurtă întindere de pădure, intrând într-o zonă de pajiști și, ajungând la o pistă largă, unde poteca noastră moare.

Aici ne conectăm cu traseul „Vecinătatea cerului”, prin care vom continua spre dreapta ignorând cele două cruci pe care le găsim în stânga la câțiva metri.

După a doua potecă din stânga, pista începe o ascensiune abruptă către câțiva copaci pe care îi vedem înainte. Puțin înainte de a ajunge la ele, găsim o potecă pe dreapta pe care o ignorăm, urcând între pinii din dreapta și pajiștile din stânga. Din această zonă vedem esplanada unde stă consiliul Sariego, precum și munții Peñamayor și în fund se pot vedea vârfurile Picos de Europa.

Odată ce am ajuns în cel mai înalt punct, pista se aplatizează mult timp, până începe o coborâre, chiar în locul de unde pleacă traseul „Vecinătatea cerului”, care ne duce la prima răscruce de drumuri pe care o întâlnim când plecând. Odată ajuns în el, rămâne doar să parcurgeți cei aproape 300 de metri care ne conduc spre Alto la Fumarea.