„Dar importantul nu se schimbă, puterea și convingerea ta nu au vârstă”.

Pagini

Sâmbătă, 13 decembrie 2014

SCHIMBĂ CIZME DE SKI

decembrie 2014

Miercuri, 3 decembrie 2014

ASCENȚĂ LA VOLCANUL OSORNO. AMINTIREA UNUI SUMMIT

Am avut un ghimpe și astăzi îl pot scoate în sfârșit. Pentru că până ieri nu am primit fotografiile pe care mi-am dorit atât de mult să le am în mâinile mele. Din păcate, nici măcar nu mi-au dat plăcerea de a-i primi pe toți. Dar cel puțin cele pe care le-am realizat arată o parte din acea experiență pe care am dorit să o împărtășesc de la început: ascensiunea mea către Vulcanul Osorno.

Era 13 octombrie, era o zi de luni și a doua zi plecam în Spania. De-a lungul sezonului am vrut să ajung la summit. Această fixare era de așteptat, deoarece în fiecare zi mă uitam la vârf gândindu-mă cât de ironic era să schiez și să lucrez acolo fără să-mi pot imagina cum ar fi de sus. Zi și noapte i-a observat norii, culorile, zăpada, luna ... I-am simțit frigul, furia și energia. Uneori, în liniștea mea, vorbeam cu el. A fost „vulcanul meu”: unde m-am simțit împăcat și m-am regăsit. Sigur din cuvintele mele, atest că dragostea poate fi simțită pentru un munte.

A trebuit să așteptați condițiile meteorologice potrivite, pentru că, în ciuda aspectului său neted și simplu, fiind al doilea con vulcanic cel mai perfect din lume, știam deja că a luat multe vieți. Respectul meu era absolut și dacă voiam să ajung acolo aveam nevoie de ajutor. Secțiunea sa finală este un ghețar de gheață în care nu aș putea intra fără echipamentul necesar și fără cineva cu cunoștințele tehnice corespunzătoare de alpinism.

Prognoza a venit și nu aș lăsa să treacă. Am plecat de la Ensenada la 5:30 dimineața și ne-am plantat la CONAF (Corporația Națională Silvică Chiliană) unde am anunțat și unde am fost verificați dacă avem materialul necesar. Era încă noapte și am început să urcăm. Ritmul nostru a fost bun și într-o oră am ajuns la primul nostru punct: refugiul pisteros al celui de-al doilea teleschi până la gară. Ne odihnim puțin și vizualizăm timpul. Se ivise, dar ceața era groasă.

Ne reluăm drumul către o zonă numită „Insula” (este o zonă mai plată înainte de ultimii 500m de urcare). Înainte de a ajunge, a trebuit să ne îmbrăcăm cramponii din cauza gheții. În favoarea noastră, căzuse un strat mic de zăpadă proaspătă, facilitând fiecare pas. Se părea că s-a lămurit, dar această idilă s-a schimbat rapid. Dacă ceva definește acest vulcan, condițiile sale se pot schimba de la un minut la altul.

Odată ajuns pe „Insula”, cel mai rău era de temut. Privind spre vârf, se vedeau nori întunecați, iar vântul începea să pară periculos. Vremea se înrăutățea și nu puteam continua. Un mic adăpost pentru zăpadă a fost lopătat unde ne-am lăsat schiurile și am așteptat ca situația să se schimbe. Am ajuns să ne gândim că va trebui să ne întoarcem. Era chiar foarte frig. Am început să mă scutur și am ales să merg dintr-o parte în alta.
Așa că am petrecut aproximativ o oră. Vântul a murit și norii s-au risipit. Față fericită: era timpul să atace. Strânși cu partenerul meu, am început să urcăm într-un mod liniștit până când am ajuns la ultimul perete plin de „conopide” înghețate unde a trebuit să urcăm.